Predstavnici Saveza sudjelovali su 03.11.2022. na okruglom stolu u Puli, koji se održao u Centru gradskih udruga Rojc, s početkom u 14:00 sati na temu: Pismenost osoba s intelektualnim teškoćama u suvremenom društvu, a u okviru javne kampanje projekta Unapređenje i širenje usluga izvaninstitucijske skrbi za osobe s intelektualnim teškoćama na području urbane aglomeracije Pula kojoj je cilj podizati javnu svijest o pravu na život u zajednici i promocije pružanja izvaninstitucijskih socijalnih usluga u lokalnoj zajednici.

Okrugli stol okupio je predstavnike, osoblje i korisnike Udruge osoba s intelektualnim teškoćama Istre, Hrvatskog saveza udruga osoba s intelektualnim teškoćama te IPAK Inštituta za simbolno analizo in razvoj informacijskih tehnologij iz Velenja, Slovenija.

img-20221108-wa0022

Uvodnu prezentaciju o aktivnostima pismenosti koje se provode za korisnike projekta, odnosno osobe s intelektualnim teškoćama uključene u poludnevni boravak u Puli predstavila je stručna suradnica Irena Kovač.

 5

U daljnjem dijelu Okruglog stola povela se diskusija te su istaknuti i osobni primjeri korisnosti ovih aktivnosti. Tako je korisnik usluge Neven Kresina istaknuo kako je tijekom aktivnosti boravka naučio služiti se pametnim telefonom i to za pregledavanje videa koji ga zanimaju, pretraživanje informacija na internetu, a otvorio je profil na društvenoj mreži te na taj način prati i komunicira s drugim ljudima. Također, opisao je i kako je naučio te svakodnevno koristi i aplikacije za razmjenu tekstualnih i slikovnih poruka sa prijateljima, ali i poslodavcem, obzirom da se, zahvaljujući naučenim informatičkim vještinama, uspio zaposliti na pola radnog vremena prije tri mjeseca.

 4

Predstavnica Hrvatskog saveza udruga osoba s intelektualnim teškoćama Tija Osmanović istaknula je korisnost predstavljenih radionica te kako osobe s intelektualnim teškoćama sudjelovanjem na istima mogu puno naučiti, a da su neke od prezentiranih rijetko viđene u našem društvu. Posebice je istaknula edukativne aktivnosti pravilne komunikacije s drugima, vježbe percepcije, „škole u prirodi“ i herbarij. Edukaciju o digitalnoj pismenosti smatra važnima jer na taj način osobe s intelektualnim teškoćama mogu samostalno pretraživati razne aktivnosti i time se potaknuti na nove hobije i općenito veće društveno uključivanje.

Dr. Stanko Blatnik iz slovenskog IPAK instituta predstavio je iskustva iz drugih zemalja vezano uz dostupne obrazovne programe za poticanje digitalnog sudjelovanja i primjenjivost istih za odrasle osobe s intelektualnim teškoćama.

Voditeljica projekta Nataša Milohanović zaključno je istaknula kako u našim aktivnostima omogućujemo korisnicima usluge prostor za otvorenu razmjenu stavova i tema vezanih uz informatičku pismenost te priliku za stjecanje osobnih iskustva, shvaćajući isto kao neizostavan dio sudjelovanja u suvremenom društvu svih njegovih pripadnika. Iz dosadašnjeg iskustva i rada s osobama s intelektualnim teškoćama uvidjeli smo da naši korisnici imaju veliku želju za poboljšanjem svoje digitalne pismenosti i usvajanje novih digitalnih vještina, a kroz aktivnosti poludnevnog boravka upravo smo odgovorili na ove njihove potrebe.

2

 

Više informacija dostupno na:
https://www.uoiti.eu/novosti/odrzan-okrugli-stol-na-temu-pismenost-osoba-s-intelektualnim-teskocama-u-suvremenom-drustvu/